2014. szeptember 30., kedd

Rakott sütőtök

Tányéron kellett volna fotóznom, de amint tányérra került, eltűnt. Így aztán fogtam a maradékot és idehoztam neked. Bocsi. De fergetegesen finom. Én birkahúsból csináltam, de persze teljesen mindegy, milyen húsból készíted a pörköltet. Finom és kész. Talán még egy kis pirított szalonnával is fel lehet dobni, de nekem így is be kell kötnöm a szememet, hogy maradjon holnapra is valami. 

Hozzávalók:
Kb. fél kiló sütőtök, félérett állapotú finomabb (én sonkatököt szoktam ültetni, abból készült)
fél kiló hús
1 fej vöröshagyma
só, bors, kömény, babérlevél, pirospaprika, kakukkfű
2 tojás
ízlés szerint reszelt sajt

A tököt meghámozzuk, felkarikázzuk, sós vízben babérlevéllel megfőzzük. Kizsírozott tepsibe terítjük. A húst felkockázzuk, a fűszerekkel pörköltet főzünk. Elosztjuk a tökrétegen. Két tojást felverünk, kakukkfűvel ízesítjük és a pörkölt tetejére öntjük, majd sajtot reszelünk rá. Hard-paleosok a sajtot hagyák el, helyette kesutejfölt vagy totuból készült tejfölt is választhatnak. 
Előmelegített sütőben addig sütjük, míg a teteje megpirul. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése