2014. december 31., szerda

Mákos habos palacsinta

Ha szilveszter, akkor kell valami apró szemes, hogy a következő esztendőben ránk köszöntsön a bőség és a szerencse. Nem tudom, beválik-e, de ki tudja, ha nem ennénk minden évben ilyenkor, miféle nyomor látogatna hajlékunkba? A lencsével szakítottam, elvégre az nem paleo. Bár meg kell valljam, nagyon finom, véleményem szerint. De lehet, hogy az érzékeny paleoszervezetem brutál jelzést küldene már felém ilyen kihágás eredményeképpen. Így aztán a mákot választottam, amúgyis édesszájú vagyok. Hirtelen ötletből született, íme:


Hozzávalók:
10 db tojáscsinta (10 tojás, 10 ek víz)
ha kevesebb tojásból akarod, tegyél hozzá nyílgyökérlisztet vagy gesztenyelisztet

Máktöltelék:
10 dkg darált mák
10 dkg eritrit
1-2 dl víz
1/2 citrom leve
2 ek cocomas 
2 tojás sárgája

Tetejére:
cukormentes baracklekvár
2 tojás fehérje
2 ek eritrit
1/2 citrom leve

Először elkészítettem a tölteléket. 1 dl vízzel és az eritrittel szirupot főztem, beletettem a darált mákot, hozzáfacsartam a citromlét és főztem kicsit. Ha sűrűnek találtam, öntöttem hozzá még kis vizet, majd a tűzről levéve belekevertem a tojások sárgáját és a cocomast. Ezután kisütöttem a tojáscsintákat, megkentem a töltelékkel és egy kisebb kókuszzsírral kikent kerámiatepsibe fektettem. Megkentem a nyáron steviával főtt baracklekvárral (tetszés szerinti mennyiségben) a palacsintasort. A tojásfehérjét citromlével és eritrittel kemény habbá vertem, ráöntöttem az egészre és pirulásig sütöttem előmelegített sütőben. Pár perc. Szerintem fel lehet turbózni még egy kis mazsolával vagy magozott meggyel a tölteléket. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése