2014. december 29., hétfő

Feketeerdő torta

Ó, a karácsony. Paleoéletem harmadik karácsonyán vagyok túl. Az idén is újabb tapasztalattal lettem gazdagabb. Mégpedig, hogy a paleoételek mértéktelen fogyasztása és a sok nasi ugyanúgy a hájréteg gyarapodását eredményezi, mint a régi karácsonyok bejglis, kókusztekercses, hókockás csemegéi. Csak nem leszel annyira elnehezült, meg nem vered a szögeket marékszám a koporsódba. De azért oda kell figyelni, nem egészséges, ha többet eszel, mint amennyit felhasználsz. Igaz, a karácsony nem a diétáról szól, de azért tessék okosan táplálkozni akkor is. Különben elkap a sikítófrász, mikor ráállsz a mérlegre. Ezt magamnak is írom, mert kicsit pórul jártam. A sok fogás mindegyikét meg kellett kóstolni ugye. Torna meg sehol. Nem várok január 1.-ig, ma kezdem a ledolgozgatást, és visszafogom magam. Viszont megosztom veletek azt a két tortát, amit szerintem nem paleos vendégeink sem fognak a süteményesvillával piszkálni savanyú, csalódott ábrázattal. Jó, ez túlzás, egyik paleosüti sem marad a nyakunkon, hisz csak jó anyag van benne. 
Nos, az első a Feketeerdő torta. Még a nyáron befőztem a két cseresznyefa tetemes termését. Nem kis munka volt, de most örülök, hogy akkor álltam a sarat. Natur, cukormentes, tartósítószermentes és nagyon finom. Ebből használtam egy üveggel hozzá.


 Hozzávalók:

Tészta
5 tojás 
5 ek eritrit
1 kk szódabikarbóna
4 ek kakaópor
1 ek kókuszliszt
5 ek kókuszzsír

Töltelék
300 ml kókuszkrém (cocomas)
2x0,5 dl víz
1 ek zselatin
2 ek eritrit
1 üveg natur cseresznye, vagy meggybefőtt

Csoki
1 ek kókuszzsír
1 ek kakaó
1 ek méz

A tojás sárgáját kikeverem az eritrittel, majd belekeverem a többi hozzávalót, a végén fedig a keményre felvert fehérjét. Kikent tortaformába öntöm (18 cm) és előmelegített 180 fokos sütőben sütöm. Ha kihűlt, kettévágom, az alsó részt benne hagyom a formában, visszakapcsozom a peremet. 
A cocomast 0,5 dl vízzel és 2 ek eritrittel felverem (nem lesz nagyon kemény, csak habos), a vízben feloldom a zselatint és ezt is belekeverem. Ezután a kimagozott cseresznyét. a tésztát meglocsolom a befőtt levével, amibe kevés rumot tettem. Ráöntöm a  habot a tésztára, ráteszem a levágott tésztát és beteszem a hűtőbe 1-2 órára. Tetejére csokit készítek a kókuszzsírból, mézből és kakaóból. Tálalásig visszateszem a hűtőbe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése